Türkiye’de Sigara Satışı İçin Yeni Dönem Başlıyor: Bakan Yardımcısı Açıklamalarda Bulundu
Sağlık Bakan Yardımcısı Doç. Dr. Şuayip Birinci, Türkiye'nin Endonezya'dan sonra dünyanın en fazla sigara tüketen ülkesi olduğunu vurguladı. Sigara kullanımında alarm verici bir durumla karşı karşıya olduklarını belirten Birinci, bu konuda çeşitli çalışmalar yapıldığını ve Japonya örneğinde olduğu gibi kimlik ile sigara satışı uygulamasının üzerinde durulduğunu ifade etti. Atatürk Üniversitesi ev sahipliğinde düzenlenen ‘MedAI 26 Tıpta Yapay Zeka Kongresi’ne katılan Birinci, burada sağlık alanındaki dönüşüm, kurumsallaşma ve dijitalleşme ile ilgili sunumlar yaptı. Türkiye’nin son 24 yıldaki sağlık dönüşümüne dair bilgi veren Birinci, mevcut sağlık sorunlarına da dikkat çekti. Bakan Yardımcısı, Türkiye’de kişi başı sağlık harcamasının 840 dolar olduğunu, ancak sigara…