Yeni kara delik Çukurova

Çukurova Havalimanı Yolcu Garantisi Tutmadı

İktidarın yap-işlet-devret (YİD) modeli kapsamında hayata geçirdiği Çukurova Havalimanı projesi, bütçeye uzun yıllar sürecek büyük bir yük getirdi. 10 Ağustos 2024 tarihinde açılan havalimanında, ilk 5 ayda yolcu garantisi tutmadı. İşletici firmaya 5 ay süresince 20 milyon 377 bin TL ödeme yapıldı. Havalimanı, 2035 yılı sonuna kadar yapımcı firma Favori A.Ş tarafından işletilecek ve yıllık 2 milyon 353 iç hat, 347 bin dış hat olmak üzere toplamda 2 milyon 700 bin yolcu garantisi verildi.

Yeni Zafer Doğuyor

CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer, Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın yıllık 5 milyon yolcuya hizmet verirken kapatıldığını hatırlatarak, yerine aynı anda 5 kente hizmet vereceği açıklanan Çukurova Havalimanı’ndan 2024 yılında 1 milyon 918 bin yolcunun yararlandığını belirtti. Sümer, gerçekleşmeyen garanti sebebiyle işletmeci firmaya 20 milyon 377 bin TL ödeme yapıldığını ifade etti. Havalimanını 2035 yılına kadar işletecek firmaya toplamda 30 milyon 270 bin yolcu garantisi verildiğini dile getiren Sümer, “Bu garantiler için Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı kapatma anlayışı, yeni bir Zafer Havalimanı faciasına yol açma eğilimindedir. Çukurova Havalimanı’nın altyapısı Devlet Hava Meydanları tarafından tamamlandı ve üstyapı işi YİD modeli ile gerçekleştirildi.” şeklinde konuştu.

Verilen yıllık 2 milyon 700 bin yolcu garantisi çerçevesinde, havalimanından 2024 yılında 1 milyon 918 bin yolcunun yararlandığı belirtildi.

‘Yandaşın Cebini Düşünen Anlayış’

155 milyon Euro bedelle ihale edilen Çukurova Havalimanı projesinde üstyapı işleri önce 196 milyon Euro’ya, ardından 244 milyon Euro ile Favori Çukurova Havalimanı İşletmeciliği’ne verildi. CHP’li Orhan Sümer, DHMİ’nin altyapıyı ve üstyapıyı kendi kaynakları ile yapabileceği halde, vatandaşın cebinden alınıp yandaşlara aktarıldığını vurguladı. Sümer, “Birçok havalimanının ıssız olduğu bir dönemde, yılda 12 bin 500 uçuş ve 5 milyon yolcu kapasitesi ile hizmet veren Adana Şakirpaşa Havalimanı’nı yandaşlara sermaye aktarımı amacıyla kapattılar.” ifadelerini kullandı.

Related Posts

İsa Karakaş yazdı: Yıpranmaların emeklilikte kademeye etkisi nedir?

İsa Karakaş yazdı: Yıpranmaların emeklilikte kademeye etkisi nedir?

Yapay zeka artık servet sahibi yapmaya başlayacak

Yapay zekâ yalnızca işleri kolaylaştırmakla kalmayacak, servet kavramını da kökten değiştirebilir. Milyarder yatırımcı Mark Cuban’a göre, bu teknoloji henüz gerçek potansiyelini göstermedi.

Altının kilogram fiyatında gerileme

Borsa İstanbul Kıymetli Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasası’nda (KMKTP), haftanın son işlem gününde standart altının kilogram fiyatı yüzde 0,5 düşüşle 4 milyon 260 bin liraya geriledi. Gün içinde en düşük 4 milyon 260 bin lira, en yüksek 4 milyon …

Türkiye’nin en köklü tersanesi icradan satılıyor. Fiyatı belli oldu

Türkiye’nin gemi inşa sektörünün öncülerinden Deniz Endüstri A.Ş.’ye ait Çiçek Tersanesi, mali zorlukların ardından icra yoluyla satışa çıkıyor. 1971’de Gemi Mühendisi Celal Çiçek tarafından kurulan ve Türkiye’nin ilk çıkarma gemisini üreten …

Enflasyon gelirleri tırpanlarken, yılın ikinci yarısı için verilen artış oranları tepki çekti: ‘Rakamlar yalan, sefalet gerçek’

Enflasyon, emekçi ve emeklilerin gelirlerini eritti. Memur ve emekli maaşları 6 aylık kaybı bile telafi etmedi. En düşük emekli aylığı açlık sınırının altında kalırken, emek örgütleri TÜİK ve Çalışma Bakanlığı önünde meydanlara çıktı.

Bankalarda faiz rekabeti kızıştı: 500 bin TL ve 1 milyon TL’nin getirisi değişti

Yatırımcılar, bankaların sunduğu yüksek faiz oranlarını araştırmaya devam ediyor. 500 bin TL ve 1 milyon TL’lik mevduatlar için hangi bankalar en yüksek getiriyi sağlıyor? İşte en güncel mevduat faiz oranları ve yatırım yapanların kazançları…